Poleć znajomemu

Wpisz poniżej adres email znajomego, aby polecić mu tę stronę!
Możesz wpisać kilka adresów, rozdzielając je przecinkami


Podpisz się, aby twój znajomy wiedział od kogo jest wiadomość:

Tekst załączony do wiadomości


wizytauwrozki
Wróżka
Ewa
Chat
Połącz
2.99 zł za minutę
Newsletter
Joga -pomocna w odkwaszaniu organizmu. Przekonaj się!
Autor:
Usunięty Ekspert

Joga, podobnie jak inne metody relaksacyjne, działa odkwaszająco na organizm. To doskonała metoda odkwaszania, podobnie jak tai – chi, tybetańskie ćwiczenia relaksacyjne Kum Nye czy qi gong. Podobnie działa medytacja.  Generalnie każda czynność, która uspokaja umysł, powoduje odkwaszenie organizmu. Także styl życia i odżywania.

Nawet gra na gitarze czy innym instrumencie, o ile nie jest to trening przed stresującym występem. W sytuacji stresu wytwarzają się substancje o działaniu kwaśnym. Organizm wytwarza inne substancje w stresie, takie jak adrenalina czy kortyzol niż w stanie odprężenia. Sprawdzono, że relaks stosowany w jodze pozwala obniżyć wpływ hormonów stresu, takich jak: kortyzol lub adrenalina.

Równowaga zasadowo-kwasowa a zdrowie

W starożytności pożywienie uznawano za lekarstwo, a zasady zdrowego żywienia były powszechnie znane. Dobrze znano powiedzenie: „Jesteś tym, co jesz”, które współcześnie coraz szybciej zyskuje na wartości. Właściwości pokarmów i ziół wykorzystywano do oczyszczania organizmu, przywracania równowagi zasadowo-kwasowej, jak i do uzdrawiania. Obecnie obserwujemy trend powrotu do tych starożytnych zasad. Uznajemy, że pożywienie jest lekarstwem i jednym ze sposobów przywracania zdrowia.

Współcześnie przyjmuje się, że idealny stosunek dostarczonych organizmowi produktów zasadowych do kwasowych powinien wynosić 80 do 20.  W teorii jogi stosunek pokarmów zasadowych do kwasowych ustalony został już dawno na 75 do 25.  Z teorii jogi wiadomo, że pokarmy zasadowe utrzymują ciało i umysł w stanie wyciszonym i relaksu. Z kolei pokarmy kwasowe w nadmiarze czynią ciało podatne na choroby, wywołują chroniczne schorzenia oraz przedwcześnie wyzwalają procesy starzenia się.

A zatem, jednym ze sposobów utrzymywania zdrowia jest utrzymanie równowagi zasadowo-kwasowej w organizmie. Dla naszego zdrowia decydujące znaczenie ma spożywanie dużej ilości produktów zasadowych. Z niewielkimi wyjątkami wszystkie rośliny i produkty z nich uzyskane,  takie jak: warzywa, owoce, kiełki, migdały, orzechy włoskie i inne mają działanie zasadotwórcze. Odczyn ten mają tłoczone na zimno oleje roślinne.

Natomiast produkty zwierzęce, a więc mięso, wędliny, ryby i produkty mleczne, a także słodycze, produkty z białej mąki, alkohole - po przetworzeniu w organizmie mają odczyn kwaśny. Mleko pasteryzowane, podobnie jak inne produkty pasteryzowane jest kwasotwórcze. Podobnie kwasotwórcze są wszystkie produkty otrzymywane w takiego mleka.

Procesy trawienne zachodzące w jelitach odgrywają ważną rolę w powstawaniu przewlekłych chorób. Warto wiedzieć, że przewlekłym chorobom zawsze towarzyszy zakwaszenie organizmu. Jest wiele chorób towarzyszących zakwaszeniu organizmu, szczególnie alergie, migrena i trądzik, depresja i grzybica, podatność na infekcje i nadwaga. Najważniejszą rzeczą jest zatem odkwaszenie organizmu poprzez unikanie produktów kwasowych. Do pokarmów w największym stopniu wytwarzających kwasy należy mięso. Pozostawia w krwi ładunek kwasu moczowego. Zakwaszona krew stanowi idealne środowisko do rozwoju raka.

Równowaga pokarmów surowych i gotowanych

Poza równowagą zasadowo-kwasową teoria jogi mówi o innej równowadze: pokarmów surowych i gotowanych. Spożywanie surowego jedzenia jest sprawą zasadniczą z uwagi na silne oddziaływanie błonnika na jelita oraz z uwagi na zatrzymywanie witamin i minerałów. Niektóre minerały i metale zawarte w roślinach, choć występują obficie w ich surowej postaci są niedostępne dla nas, o ile nie zostaną ugotowane. Dlatego teoria jogi proponuje zachowanie równowagi pokarmów surowych i gotowanych.

Joga daje zdrowie

Prawidłowo prowadzona praktyka jogi daje zdrowie i wzmacnia je. Warto zatem ćwiczyć jogę. Praktyka jogi w przypadku osób z problemami zdrowotnymi powinna uwzględniać:

  1. właściwe odżywianie,
  2. właściwe oddychanie,
  3. oraz właściwą technikę jogi

Aby zyskać zdrowie, musisz dbać o dietę. Najbardziej wskazane są owoce, zielone warzywa, sałatki, soki, suszone owoce. Unikaj potraw smażonych, dużych ilości tłuszczu, cukru i soli. Dieta powinna być zrównoważona. Jeśli praktykujesz jogę, powinieneś unikać mięsa.

Osobom chorym, indywidualnie dobiera się zestaw ćwiczeń, w zależności od charakteru choroby oraz wydolności człowieka. W większości przypadków wystarczy regularnie ćwiczyć zestaw kilku asan.

Osoby zdrowe mogą dowolnie wybierać sobie zestawy ćwiczeń.

Zrób jakieś ćwiczenie jogi i medytację, by pomóc ciału odprężyć się i przetworzyć stresy dnia.

W utrzymywaniu zdrowia ważna jest także równowaga psychiczna. Kiedy odczuwasz gniew lub chciwość, stajesz się drażliwy. Kiedy ktoś obraża cię lub prowokuje, odczekaj chwilę, weź co najmniej 7 oddechów zanim mu odpowiesz lub w jakikolwiek inny sposób zareagujesz na prowokację. Gniew także powoduje przenikanie do krwi toksyn.

 

Kategorie:

Porady życiowe, Płeć i ciało

KOMENTARZE:

Usunięty ocena5
(2013-01-11 14:43:25)
Jako że dotarły do mnie komentarze, dotyczące szkodliwości kiełków, wyjaśniam. Można by argumentować, że pory mają złą dla nas energię, ale z drugiejstrony mają wiele waznych składników albo mówić, że orzechy są niezdrowe, ponieważ zawierają pasożyty. Przed jedzeniem trzeba je z nich oczyścić. Polecam metodę theta. Jeśli osoba, która je spożywa nie posiada w sobie programu przyciągającego pasożyty, one nie przyczepią się i orzechy będą dla niej w pełni zdrowe. A jeśli ma taki program, trzeba go zmienić, najszybciej robi się to w theta. Jak to rozpoznać? Jeśli masz wokół siebie ludzi, którzy na Tobie pasożytują, to niewątpliwie masz i pasożyty i program. Patrząc z tego punktu widzenia, najlepiej byłoby przejść na pranę, ale też nie, bo w Warszawie zanieczyszczeń dużo. Link do tekstu o kiełkach: swojej książce o diecie http://www.igya.pl/przeglad-diet/ciekawostki-zywieniowe/616-kieki.html
Copyright 2010 © Wizytauwrozki.pl